Archief

ZTW01 Tatra 04

Tatra Nederland, een organisatie waar meerdere strategisch over het land verspreide DAF-bedrijven aan verbonden zijn, toont een breed voertuiggamma. Dealer Accountmanager Gerrit van der Garde: “Tatra is een merk met een lange historie. Zoals bekend maken zij voor de Phoenix-producten al langer gebruik van de DAF CF cabines, MX-11 en 13 motoren met vermogens van 370 tot 530 pk en handgeschakelde of automatische (TraXon) versnellingsbakken van ZF.

ZTW01 Tatra 01

De tussenbak is onderdeel van de sterke en centrale aandrijfbuis. Nederland is bekend om zijn specifieke vervoersoplossingen met betrekking tot het GVW, de as-configuraties en opbouwmogelijkheden. Tatra gaat daarin volledig met ons mee en leveren nu echt de hoogste GVW-klassen. Voor een 3-asser (6×6) is dat 34,5 ton, een 4-asser (8×8) is dat 46 ton, daartussen is er de 8×6 met 44,5 ton, en de 10 x6, 10×8 en 10×10 zijn goed voor 50 ton. Verder zijn bij een 3-asser twee assen gestuurd, bij een 4-asser zijn dat er drie en bij de 5-asser heb je keus uit drie of vier gestuurde assen. De voorassen zijn in alle gevallen inschakelbaar. Dat is gunstig voor het brandstofverbruik en het milieu. Alle voertuigen beschikken over een widespread opstelling (1,80 meter) achter met twee gestuurde achterassen.

ZTW02 Tatra 01

Bij een vijfasser met in het midden een starre as, zijn de vierde en vijfde as gewoon gestuurd, waardoor je keurig langs de stoeprand kunt rijden. Overigens is in overleg enkele of dubbele wielmontage te bepalen, evenals de hoogtemaat van de wielen en de reducties van de tussenbak.”

Voor meer informatie:
www.tatra.nl